Obchodní podmínky pro prodej vstupenek
se sídlem Chlumova 206/21, 130 00 Praha 3 – Žižkov
IČ: 05030943
zapsané v obchodním rejstříku spisová značka: C 257292, Městský soud v Praze
pro prodej zboží (vstupenek) prostřednictvím online obchodu umístěného na internetové adrese https://vstupenky.bezvafest.cz
1. Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) Bezva parta s.r.o. se sídlem Chlumova 206/21, 130 00 Praha 3 – Žižkov, IČO: 05030943, zapsané v obchodním rejstříku spisová značka: C 257292, Městský soud v Praze (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://vstupenky.bezvafest.cz(dále jen „webová stránka“).
- Tyto obchodní podmínky a reklamační řád vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího při prodeji vstupenek na jakékoliv kulturní, společenské, sportovní či jiné akce (dále jen „Akce”) prostřednictvím internetového obchodu provozovaného na výše uvedené webové stránce.
- Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím. Kupující nákupem vstupenek současně stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že bere výslovně na vědomí, že tyto obchodní podmínky jsou součástí smluvního ujednání mezi ním a prodávajícím.
2. Předmět smlouvy
1. Předmětem smlouvy je závazek prodávajícího dodat kupujícímu vstupenku či vstupenky v požadovaném počtu na jím zvolenou Akci a závazek kupujícího uhradit prodávajícímu kupní cenu za vstupenky (dále jen “vstupné”).
2. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem úhrady vstupného kupujícím.
3. Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu vstupenky bez zbytečného odkladu po zaplacení vstupného, s tím, že v případě nákupu přes internet (online) budou vstupenky dodány v elektronické podobě na e‐mailová adresa uvedená kupujícím. Kupující nemá nárok na dodání vstupenek dříve, než bude uhrazena cena za vstupenku na Akci v plné výši.
4. Vstupenky nejsou zasílány poštou, a to ani na dobírku.
3. Práva a povinnosti smluvních stran ve vztahu k Akci, na níž jsou vstupenky zakoupeny
1. Prodávající je pořadatelem jednotlivých Akcí, na které jsou vstupenky prodávány. Nákupem vstupenky na Akci vzniká právní vztah mezi kupujícím a prodávajícím jako pořadatelem této Akce. Prodávající nese odpovědnost za plnění povinností pořadatele akce, které vyplývají ze smluvního vztahu mezi kupujícím a prodávajícím jako pořadatelem Akce.
2. Kupující se nákupem vstupenky zavazuje dodržovat pravidla stanovená prodávajícím jako pořadatelem Akce, a dále se zavazuje respektovat provozní a návštěvní řád místa konání Akce.
3. Prodávající si jako pořadatel akce vyhrazuje právo změnit program, termín nebo místo konání Akce. Kupující bere toto právo prodávajícího na vědomí.
4. Prodávající nenese odpovědnost za platnost a pravost vstupenek zakoupených mimo jeho oficiální webovou stránku.
4. Postup při nákupu vstupenek a platební podmínky
1. Cena vstupenky a poplatky
Cena za každou vstupenku je uvedena samostatně u konkrétní Akce. U každé Akce jsou rovněž uvedeny případné vedlejší poplatky související s nákupem vstupenek (např. manipulační poplatek).
2. Možnosti platby
Při nákupu vstupenek prostřednictvím webové stránky je možné vstupné hradit pouze:
● platební kartou, která umožňuje online transakce, nebo
● bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího.
3. Platební brány a kontakty pro podporu
V případě nákupu prostřednictvím platební brány ComGate může kupující využít následující kontaktní údaje pro případné reklamace nebo dotazy k platbám:
● ComGate Payments, a.s.
Adresa: Gočárova třída 1754/48b, 500 02 Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel.: +420 228 224 267
Web: www.comgate.cz
● GoPay s.r.o.
Adresa: Pražská třída 1247/24, 370 04 České Budějovice
E-mail: podpora@gopay.cz
Tel.: +420 387 685 123
Web: www.gopay.com
4. Odpovědnost za náklady spojené s platbou
Prodávající nenese odpovědnost za případné náklady kupujícího vyplývající ze smluvního vztahu mezi kupujícím a bankou, která vydala platební kartu nebo vede bankovní účet, prostřednictvím kterých byla úhrada provedena.
5. Vedlejší poplatky (zejména manipulační poplatek)
Za vedlejší poplatek spojený s nákupem vstupenky dle čl. 4 odst. 1 těchto obchodních podmínek je považován zejména nevratný manipulační poplatek. Tento poplatek slouží pořadateli na pokrytí nákladů spojených s online distribucí vstupenek. Zahrnuje:
● náklady na správu a provoz ticketingového systému,
● administrativní zpracování spojené s prodejem vstupenek,
● úpravy rezervací, změny typů vstupenek, výměny vstupenek na jiné termíny nebo jiné Akce,
● náklady vzniklé v případě zrušení Akce, které souvisejí s prací se vstupenkami – tedy náklady na systém, zpracování vratek, administrativu a další úkony spojené s online prodejem.
Pořadatel si tento poplatek může jednostranně stanovit a upravovat v rámci svého ticketingového systému a je oprávněn požadovat jeho úhradu od kupujícího.
5. Odstoupení od smlouvy
1. V souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku nemá kupující právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku. Důvodem je skutečnost, že se jedná o smlouvu o využití volného času, přičemž plnění (účast na Akci) je ze strany prodávajícího jako pořadatele poskytováno v určeném termínu nebo období. Z tohoto důvodu je právo na odstoupení od smlouvy podle § 1829 zákonem výslovně vyloučeno.
6. Reklamační řád
1. Uplatnění reklamace
Kupující má právo na vrácení vstupného pouze v případech a za podmínek uvedených níže v tomto reklamačním řádu.
V případě poškození, zničení, ztráty, odcizení či jiného znehodnocení vstupenky způsobeného kupujícím nebo třetí osobou nebude vstupenka nahrazena, a kupujícímu nevzniká nárok na náhradu ani na vrácení uhrazeného vstupného.
Prodávající nenese odpovědnost za nedoručení vstupenky z důvodů na straně kupujícího, zejména pokud nebude možné vstupenku doručit na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím (například z důvodu přeplněné schránky, spamového filtru apod.).
2. Postup při reklamaci vady vstupenky
Kupující je oprávněn uplatnit reklamaci vstupenky v záruční době, pokud vstupenka vykazuje vadu, například nečitelnost údajů. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co se vada objeví.
Bylo-li právo z vadného plnění uplatněno řádně, bude reklamace vyřízena – včetně případného odstranění vady – bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění.
3. Postup při reklamaci nedoručené vstupenky
Pokud kupující neobdrží vstupenku nejpozději do 2 hodin po úplném uhrazení vstupného (tj. po připsání plné částky na účet prodávajícího), je povinen bezodkladně, nejpozději však do 48 hodin po uplynutí této lhůty, kontaktovat prodávajícího a oznámit, že vstupenku neobdržel. Za tímto účelem je kupující povinen sdělit své jméno a e-mailovou adresu, které uvedl jako kontaktní údaje při nákupu vstupenky.Pokud prodávající ověří, že vstupenka skutečně nebyla doručena, zavazuje se:
● zaslat vstupenku znovu na zadanou e-mailovou adresu kupujícího, a to nejpozději do 24 hodin od ověření reklamace, nejpozději však 1 hodinu před začátkem Akce;
● pokud již Akce proběhla, vrátit kupujícímu uhrazené vstupné, a to nejpozději do 14 dnů ode dne řádného uplatnění reklamace.
4. Změna termínu nebo místa konání Akce
Dojde-li ke změně termínu Akce ze strany pořadatele, má kupující právo na vrácení vstupného nebo na výměnu vstupenky za poukaz na další nákup. Toto právo lze uplatnit nejpozději do 5. pracovního dne následujícího po původním termínu Akce, a to pouze v případě, že vstupenka nebyla dosud využita. Pokud kupující toto právo neuplatní ve stanovené lhůtě, má se za to, že akceptuje nový termín konání Akce.
V případě, že ke změně termínu Akce dojde v důsledku okolností vylučujících odpovědnost pořadatele (vyšší moc, např. přírodní katastrofa, epidemie, rozhodnutí orgánů veřejné moci), zůstává vstupenka v platnosti na náhradní termín a kupující nemá právo na vrácení vstupného ani na výměnu vstupenky.
5. Zrušení Akce a nárok na náhradu
Zrušení Akce pořadatelem
V případě, že dojde ze strany pořadatele k úplnému zrušení Akce, má kupující právo na vrácení uhrazeného vstupného nebo na vystavení poukazu na další nákup. Toto právo musí kupující uplatnit nejpozději do 5. (pátého) pracovního dne následujícího po plánovaném termínu Akce. Pokud kupující ve stanovené lhůtě nevyužije svého práva na vrácení vstupného, má nadále nárok pouze na vystavení poukazu na další nákup.
Zrušení Akce z důvodu vyšší moci
V případě, že dojde ke zrušení Akce z důvodů mimo kontrolu pořadatele (například v důsledku přírodní katastrofy, epidemie, rozhodnutí orgánů veřejné moci apod.), má kupující nárok na vystavení poukazu na další nákup, pokud pořadatel nestanoví jinak.
6. Informování o změnách
Pokud dojde ke změně termínu, místa konání nebo ke zrušení Akce, bude kupující, který při nákupu poskytl pořadateli kontaktní údaje (e-mail, telefonní číslo), o těchto změnách informován prostřednictvím poskytnutého kontaktu.
Prodávající nenese odpovědnost za situace, kdy:
● kupujícího nebude možné včas kontaktovat,
● kupující obdrží oznámení se zpožděním, přestože bylo včas odesláno,
● se tato informace včas nedostane ke třetí osobě, která by ji měla znát (např. v případě darované vstupenky).
7. Poukaz na další nákup
Poukaz vystavený jako náhrada má platnost 1 rok od data vystavení. V této lhůtě musí kupující poukaz uplatnit, jinak jeho platnost zaniká. Za den uplatnění se považuje den, kdy je poukaz použit při nákupu nové vstupenky. Poukaz nelze směnit za peníze. V případě ztráty, odcizení nebo zničení poukazu nevzniká nárok na jeho náhradu a právo na jeho využití zaniká.
8. Vrácení vstupného a způsob vyřízení reklamace
V případě, že jsou splněny podmínky pro vrácení vstupného stanovené tímto Reklamačním řádem, bude vstupné kupujícímu vráceno stejnou platební metodou, jakou byla provedena úhrada.
● V případě platby platební kartou bude částka vrácena na účet spojený s touto kartou.
● V případě úhrady bankovním převodem bude částka vrácena na bankovní účet, ze kterého byla platba odeslána.
Vrácení vstupného bude provedeno nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k důvodu pro její vrácení.
O výsledku reklamace bude kupující informován oprávněnou osobou prodávajícího. Reklamaci je možné uplatnit telefonicky nebo e-mailem prostřednictvím níže uvedených kontaktů: e-mail info@bezvafest.cz nebo na telefon +420 776 740 055.
7. Ochrana osobních údajů
Pořadatel: Bezva parta s.r.o.
Sídlo: Chlumova 206/21, 130 00 Praha
IČO: 05030943
E-mail: info@bezvafest.cz
(dále jen „správce“)
Tímto dokumentem poskytujeme informace o tom, jak zpracováváme Vaše osobní údaje v souvislosti s pořádáním kulturních akcí (např. koncertů, festivalů, představení) a prodejem vstupenek.
1. Jaké osobní údaje zpracováváme?
Zpracováváme pouze ty údaje, které nám poskytnete v souvislosti s nákupem vstupenek nebo komunikací s námi. Typicky se jedná o:
● jméno a příjmení,
● e-mailová adresa,
● telefonní číslo (nepovinné),
● údaje o platbě (např. číslo bankovního účtu či platební karty – tyto údaje však nezpracováváme samostatně, pouze se objeví v účetních dokladech banky).
Minimální rozsah osobních údajů, který si prodávající vyhrazuje coby podmínku uzavření smlouvy a v němž kupující je povinen své osobní údaje poskytnout, je tvořen těmito osobními údaji: jméno a příjmení, e‐mailová adresa. Číslo bankovního účtu nebo číslo platební karty jsou evidovány bez vazby na ostatní osobní údaje v účetnictví na bankovních výpisech prodávajícího a tyto osobní údaje dále nejsou nijakým způsobem zpracovávány.
2. Za jakým účelem údaje zpracováváme?
Vaše osobní údaje zpracováváme pro tyto účely:
● uzavření a plnění smlouvy (prodej vstupenek, doručení potvrzení, řešení reklamací),
● plnění zákonných povinností (zejména účetní a daňová legislativa),
● ochrana oprávněných zájmů správce (např. vymáhání pohledávek, zabezpečení akce),
● zasílání informací o budoucích akcích (marketing) – pouze pokud nám k tomu dáte souhlas
● informování o změně termínu nebo místa konání akce, o zrušení akce, o dalších detailech a náležitostech akce,
● nabídky produktů a služeb souvisejících s konáním akce (např. ubytování, doprava, doprovodný program),
● v případě vašeho výslovného souhlasu se zasíláním novinek vás můžeme kontaktovat za účelem nabídek dalších pro vás zajímavých akcí.
● výslovný souhlas pro zasílání novinek může ze zákona poskytnout pouze osoba starší 16 let,
● souhlas se zasíláním novinek od pořadatele můžete kdykoliv odvolat prostřednictvím odkazu, který je uveden na konci každé nabídky.
Kupující zadává své osobní údaje prostřednictvím webových stránek a softwaru BZUCO e-shop. V případě chybně zadaných údajů (např. překlep ve jméně či telefonním čísle) má kupující ve vlastním zájmu povinnost kontaktovat prodávajícího.
3. Jak dlouho osobní údaje uchováváme?
Osobní údaje uchováváme pouze do doby uskutečnění akce, popř. do doby vypořádání nároků zákazníka vzešlých z účasti na akci, popř. po delší dobu, pokud to vyžaduje právní předpis nebo je to nutné z titulu oprávněného zájmu prodávajícího, např. pro účely vyřízení či uplatnění našich nároků. Údaje nedržíme déle, než jsme oprávněni.
Osobní údaj v podobě e-mailové adresy uchováváme po dobu trvání Vašeho souhlasu (např. pro zasílání novinek od pořadatele), nejdéle však 5 let od poslední prokazatelné interakce. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na odkaz v každém zaslaném e-mailu.
Prodávající si vede statistiky o počtu vstupenek prodaných na jednotlivé akce v jednotlivých letech. Podkladem pro tyto statistiky slouží osobní údaje kupujících, které jsou však prostřednictvím softwaru BZUCO e-shop plně anonymizovány a není možné z nich zpětně kupující identifikovat.
4. Komu mohou být údaje předány?
Vaše osobní údaje jsou zpřístupněny zejména pracovníkům ve smluvním vztahu k prodávajícímu v souvislosti s plněním jejich pracovních povinností, při kterých je nutné nakládat s osobními údaji kupujících, pouze však v rozsahu, který je v daném případě nezbytný a při dodržení veškerých bezpečnostních opatření.
Vedle toho jsou Vaše osobní údaje předávány třetím osobám, které se podílejí na zpracování osobních údajů zákazníků pořadatale (např. zpracovatelům, kteří nám poskytují serverové, webové, cloudové a IT služby). Případně jim tyto osobní údaje mohou být zpřístupněny z jiného důvodu v souladu se zákonem. Před jakýmkoliv předáním Vašich osobních údajů třetí osobě vždy s touto osobou uzavřeme písemnou smlouvu, ve které upravíme zpracování osobních údajů tak, aby obsahovala stejné záruky pro zpracování osobních údajů, jaké v souladu se svými zákonnými povinnostmi dodržujeme sami.
5. Pořizování záznamů na akcích
Na akcích pořádaných prodávajícím mohou být pořizovány fotografie a krátké audiovizuální záznamy za účelem dokumentace a propagace budoucích akcí. Záznamy mohou být zveřejňovány na webových stránkách, sociálních sítích nebo v dalších propagačních materiálech pořadatele. Právním základem zpracování je oprávněný zájem pořadatele podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR. Prodávající se snaží v rámci fotografování a filmování v maximální možné míře zachovávat soukromí návštěvníků. Jestliže kupující zjistí, že se nachází na některém záběru a je na něm zřetelně rozpoznatelný, může kontaktovat pořadatele a požadovat, aby dodatečně učinil technická opatření, s jejichž pomocí bude dotčený kupující jako návštěvník anonymizován, a to zejména umělým rozmazáním své podoby.
6. Jaká jsou vaše práva ve vztahu ke zpracování a předávání osobních údajů?
V souladu s platnou a účinnou legislativou můžete uplatnit svá práva subjektů údajů. Máte právo na přístup k osobním údajům, které o vás zpracováváme, právo na přenositelnost vybraných osobních údajů přímo jinému správci a právo požadovat opravu osobních údajů. Můžete požádat o výmaz osobních údajů, popř. omezení jejich zpracování, pokud ovšem není nutné dále je zpracovávat pro splnění právních povinností nebo pokud je jich třeba, abychom vám mohli nadále poskytovat služby. Tato práva můžete uplatnit osobně v sídle pořadatele, písemně na adresu sídla pořadatele nebo e-mailem info@bezvafest.cz.
7. Kdo vykonává dozor v oblasti ochrany osobních údajů?
Pokud se nám nepodařilo uspokojivě vyřešit Vaše dotazy nebo námitky v oblasti ochrany osobních údajů, máte právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, sídlo: Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, internetová adresa https://www.uoou.cz/.
8. Závěrečná ustanovení
- Pokud by se ukázalo některé z ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu neplatné či neúčinné, není tím dotčena platnost a účinnost dalších ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu, která jsou oddělitelná od neplatného či neúčinného ustanovení.
- Prodávající je oprávněn kdykoliv změnit tyto obchodní podmínky.
- Veškerá ustanovení těchto obchodních podmínek a reklamačního řádu a smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se řídí českým právním řádem.
V Praze dne 1.5.2025 vydala Bezva parta s.r.o.